15 juli 2007

Till alla tjejer som inte har någon egen musiksmak. Och till er killar som vill omvända oss.


Johanna Linder skrev v 27 en krönika i Jönköping Nu som handlade om tjejer som inte har någon musiksmak. Ni kan hitta den på deras hemsida. Kan inte länka till just den krönikan av någon anledning men hon skrev att tjejer inte kunde ha någon musiksmak för det skulle våra killar inte tillåta. Och det är så rätt, så sant och så skrämmande. Jag kanske har skit dålig musiksmak men vem fan bestämmer det. Det är som att killarna känner att de måste tillrättavisa en och visa upp vad som är bra musik. Jag faller ganska lätt för "dålig" musik. Som man kan dansa till som har ett nice beat och gör att jag inte kan sitta still. Eller stå still. Det må vara Justin Timberlake eller va fan som helst det har ingen betydelse när man ska dansa. Sen kan jag ha svårmodig och "bra" musik i min Ipod som jag lyssnar på när jag åker bussen i en timme och vill ha något lite lugnare.. Men då har jag i alla fall valt den själv. Och det är inte heller säkert att det godkänns. "Var har du hittat den var det hos den där jävla fisken." Jag tröttnade och skicka ett mail. Det löd:

Jag vet att du inte gillar Justin Timberlake eller andra massproducerade tonårspojkar som sjunger som tjejer. Men jag kan gilla det ibland. Jag vet att det är en synd, men det skiter jag i. Jag vet också att du inte gillar Silverfisken som jag gillar. Jag har inte riktigt klurat ut varför. Det är lite utav en gåta. Kanske du kan fylla i luckorna i mina tankar.
Skrik om du brinner (www.navid.blogg.se) är en blogg som jag gillar skarp och jag skulle faktiskt bli lite glad om du också gillade den.På samma sätt som du vill att jag ska tycka om sånt som du tycker är bra. Ha en bra Måndag. Och försök att forma han'd en som en litn pil.
peace & love Ame

Det där med pilen kan jag försöka förklara en annan gång.
Jag tycket inte att min pojkvän har dålig musiksmak (visst en del kanske jag inte tycker är jätte bra me and yoko ono och sånt) tvärtom han har spelat upp en massa som jag gillar och som jag har tagit till mig. Med mailet ville jag visa honom något som jag gillar. Så han får känna på hur det är att bli formad som en litn pil. Ha ha nä ni vet säkert vad jag menar, eller inte det är inte så viktigt. Det viktiga är att ni tjejer måste stå på er och spela den musik ni gillar, och högt ska det va.

3 kommentarer:

Anonym sa...

amie. bryden. du har så rätt, så rätt. vi ses imorn sötnows.

Anonym sa...

anonym är alltså flisaaaaan hahahah

Anonym sa...

Yeah, mera tunga unds unds åt folket =)