30 maj 2007

Dröm

Jag vaknar varje morgon av att John går upp. Han är inte direkt stilla av sig och försöker inte smyga. Sen när han har åkt till jobbet och jag har sommnat om brukar jag drömma. I morse vaknade jag kallsvettig. Jag drömde om ormar. I början var drömmen fridfull, John var med vi var lyckliga och Malin var där också. Hon och hennes mamma bodde i en sån där stuga på campingen här i Gränna. Jag hade varit där och hälsat på dem. Det drömdes även om en damm och att Malin badade i den men jag orkar inte gå in mer på det. Det är en konstig dröm som det är. I alla fall hade vi hälsat på Malin och Maj i deras stuga och vi skulle alla gå hem. Malin och Maj med. Så vi gick upp mot Gränna i hamnallén när det kom massa ormar från ingenstans. Först var de små slingriga snabba sen dök det upp en jättestor som såg ut som att den hade svalt massa saker för den var helt vågig. Och helt plötsligt var Lillebil där, en annan kompis, och jag hamnade på en sida av denna gigantiska orm och de (Lillebil Maj och Malin) på den andra sidan. Då tog Lillebil tag i ormen och bröt den på mitten. Efter det kom den avbrutna delen till anfall mot mig och den andra delen anföll de andra. Det fanns ingen utväg. Jag vaknade kallsvettig och rädd. Det var sådär äckligt verkligt så man vill undersöka sängen efter ormar. Jag har ingen ormfobi och tycker inte att det är så hemskt med ormar. Men sen har jag ju inte mött en tio meter lång fet anakonda heller. Bara i drömmar. När jag vaknat slog jag genast upp drömtydning på google och alla sidor jag besökte stod det såhär ORMAR: Det anses sedan gammalt som otur att drömma om ormar. Se: se upp för elaka personer. Bli biten av: någon förtalar dig. Döda: du får en fiende.

Okej det var inte jag som dödade ormen så det kan vi utesluta. Jag blev inte biten vaknade innan. Alltså kommer jag att få otur i dag. Om man är vidskeplig vill säga. Bra start på dagen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vet inte om vi berättade om snoken som låg i vår hall i lördags annars kan det vara den som låg kvar i ditt undermedvetna och gäckade dig i drömmen.
Kram mamma

Anonym sa...

Haha, vilken drömm. Det är helt sanslöst vad man kan drömma om konstiga saker när man somnar om på morgonen. Brukar oxå drömma en hel massa sjuka saker då =)

Anonym sa...

Jag drömde att jag berättade för Roger att jag trimmat en ny bil av typen SUV som jag beställt från Amerikat. Bilen stod på en parkering utanför jobbet och när vi kollade på trimmet så sa han att det satt fel och att han skulle anmäla mig till Polisen, det var 9:års fängelse för det... tråkigt.
Jag trodde att han skojade först men han var grav alvarlig och jag hade ju inte ens kört bilen än, plasten (!?) satt fortfarande kvar. Men han var helt omutbar, då frågade jag om han skulle anmäla sin granne också (som jag visste hade liknande trimm), då tog han äntligen sitt förnuft till fånga och ändrade sitt beslut.

Lillebil är det en riktig människa eller en Super Hero?

Anonym sa...

ha ha jäkla va roligt garvar högt framför datorn! Räddade min dag men kanske inte din!!
campingen det är kanske där man hammnar tillslut...
Håller tummen för dig idag o att allt ska gå bra ändå!
mallan

freestyle sa...

Ha ha ja det var ju bra att man kunde roa någon. Det gick bra, Fick massor av gjort på jobbet som jag har gått och skutit upp. Kändes som en bra dag.

Anonym sa...

Det gick inte så bra för mig... men det här är ju inte min blogg.