10 maj 2007

Kick Off

Igår var jag på kurs eller kosmetikkickoff som det kallades. Jag vet det låter kanske inte så upphetsande. Men det var väldigt roligt och lärorikt. Det började med information om L'oréals hudvård. Mycket intressant och lärorikt föredrag av Lisa Bomtin. Sen var det lite merförsäljningstal och sedan lunch. När vi kom tillbaka efter lunchen var det en tjej ifrån Broadway Nails där. Hon pratade om deras lösnaglar som vi har fått in i sortimentet. För några dagar sen fick vi nya naglar från Broadway som man skulle fästa på TÅRNA. Jättekonstigt och ofräscht tyckte alla men efter att ha sett hennes tånaglar tar jag genast tillbaka det. Blev sugen på att springa och köpa nya sandaler så att man kunde skrutta runt i butiken med tipp topp naglar på tårna. Fötterna är något som glöms bort och mest göms bort. Fram med tårna och på med broadwaynaglar. Hon ville ha en frivillig att demonstrera på och jag var snabbt upp med handen. Här är resultatet.

Alltså det här är mina händer inte fötter. De har även svarta naglar i sitt sortiment för de som jag är trötta på fransk manikyr. Det är bra att de är så korta så att man kan arbeta i dem. När hon demonstrerade berättade hon hur viktigt det med förarbetet. Att man har rena naglar och att man filar med en polerfil och torkar bort eventuella rester med en acetonfri remover. Allt sånt har jag skippat innan och bara kört på, då har de trillat av efter några dagar också. Vi får se hur länge de här sitter kvar. Tycker överlag att Broadway har bättre och bredare sortiment av naglar än vad Depend har.
Sen var det lite mera försäljnings tal och sen kom höjdpunkten. En av Sveriges bästa makeupatrister Tomas Lenneryd. Han har mejkat bla Elsa Hosk och Caroline Winberg för ELLE och även Naomi Campbell. Som Spokesperson (eller figur som han själv kallade sig) för Max Factor demonstrerade han en sminknig och gav oss finurliga tips på hur man får en schyst look. Mycket kul och uppskattat av alla. Sen var dagen slut och Med oss hem fick vi en goodiebag med diverse naglar, krämer och smink. Fick också med mig ett otroligt sug att sälja, sminka och fixa tånaglarna. Inte bra för konsumtionen.

2 kommentarer:

Lina sa...

Åh vad kul och intressant det lät!

Är det en kurs för privat bruk eller är det för jobbet?

freestyle sa...

Det var genom jobbet jag gick den kursen. Otroligt kul att de satsar så och ger en den chansen. Trots att man bara har vik. till September. Hoppas på förlängt.